پرسش و پاسخ در مورد واکسن آنفولانزا!

Back to بلاگ
پرسش و پاسخ آنفولانزا

پرسش و پاسخ در مورد واکسن آنفولانزا!

5
(1)

زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

آنفلوآنزا یک بیماری مسری تنفسی است که توسط ویروس‌های آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. ویروس های تنفسی معمولاً باعث بیماری هایی مانند آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) می شوند، به ویژه در پاییز و زمستان. بهترین راه برای محافظت از خود و عزیزانتان دریافت واکسن های توصیه شده برای شماست.

در این مطلب می‌خواهیم به پرسش‌های شما دربارۀ واکسن آنفولانزا پاسخ بدهیم. پس همراه ما باشید.

تفاوت واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی چیست؟

سوالات زیادی درباره تفاوت‌های بین واکسن آنفولانزای هلندی و واکسن آنفولانزا فرانسوی وجود دارد در واقع هردو واکسن‌های چهارظرفیتی هستند و موارد مصرف آن‌ها شبیه به یکدیگر است. تنها تفاوت واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی در میزان و نوع آنتی بیوتیک های آن ها می باشد. چنانچه در نوع هلندی آن آنتی بیوتیک جنتامایسین و در نوع فرانسوی آن از نوع نئومایسین استفاده شده است. در نتیجه افرادی که به جنتامایسین حساسیت دارند بهتر است واکسن فرانسوی، و کسانی که به نئومایسین حساسیت دارند بهتر است واکسن هلندی دریافت کنند.

چه موقع باید واکسن آنفولانزا بزنیم؟

چه موقع باید واکسن آنفولانزا بزنیم

اواخر شهریور ماه تا اواسط آبان بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا است.ولی در صورت نیاز می‌توان این واکسن را در ماه آذر یا حتی بعد از آن هم دریافت کرد. اگر سرماخوردگی شدید دارید، بهتر است قبل از دریافت واکسن آنفولانزا تا بهبودی کامل صبر کنید.

آیا اثر بخشی واکسن آنفولانزا 100 درصد است؟

واکسن آنفولانزا به طور 100٪ از شما در برابر ابتلا به آنفولانزا محافظت نمی کند.بعد از واکسن آنفولانزا، ممکن است همچنان آنفولانزا بگیرید، اما به دلیل واکسینه شدن علایم خفیف تری از بیماری را خواهید داشت.

آنفولانزا یا سرماخوردگی؟ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

واکسن آنفولانزا چه مدت بر روی بدن اثرگذار است؟

به دلیل کاهش سطح آنتی‌بادی و جهش ویروس‌های آنفولانزا در هر سال، اثربخشی و محافظت واکسن‌ کم می‌شود. به طور کلی می‌توان اثرگذاری آن را حداقل به مدت ۶ ماه دانست.

آیا واکسن آنفولانزا بر کرونا تاثیر دارد؟

خیر. ویروس کرونا با ویروس آنفلوآنزا متفاوت است. بنابراین، واکسن آنفولانزا نمی‌تواند از ابتلا به کووید-۱۹ جلوگیری کند. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که این واکسن قادر است علائم کرونا را کاهش دهد. البته برای نتیجه‌گیری قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

برنامه تزریق واکسن انفولانزا برای کودکان و بزرگسالان به چه صورت است؟

برنامه تزریق واکسن های آنفولانزا برای افراد بالای 9 سال 1 دوز در سال می باشد و برای کودکان 6 ماهه تا 8 سال اگر در یک سال گذشته دو دوز واکسن را هر 6 ماه زده باشند از این پس 1 دوز سالیانه کافی است، اگر کودک 6 ماهه تا 8 ساله می باشد و دوز تزریق سال گذشته تکمیل نشده است باید برای امسال 2 دوز به فاصله 4 هفته تزریق گردد.

آیا تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری مجاز است؟

تزریق واکسن آنفولانزا بارداری

بله، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و انجمن زنان و زایمان متخصص آمریکا تزریق آن را توصیه می‌کنند.زیرا نه تنها مادر و جنین را از اثرات عفونت آنفلوآنزا محافظت می‌دارد، بلکه احتمال یک حاملگی موفقیت‌آمیز و فول‌ترم را افزایش می‌دهد.

چه کسانی نباید واکسن آنفولانزا بزنند؟

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف هنگام استفاده از این واکسن نیاز به مشاوره پزشک دارند برعلاوه آن دسته از افرادی که به مواد تشکیل دهنده واکسن مثل تخم مرغ آلرژی دارند، کودکان زیر 6 ماه یا افرادی که بیماری سندرم گیلن باره دارند نباید واکسن را دریافت کنند.

جلوگیری از آنفولانزای جدید به چه صورت می باشد؟

اولین و مهم‌ترین قدم برای پیشگیری از آنفولانزای جدید، تزریق واکسن آنفولانزا در هر سال است. واکسن آنفولانزا، در کاهش خطر ابتلا و عوارض جدی آنفولانزا که می‌تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان یا حتی مرگ شود، موثر است. علاوه بر تزریق واکسن، اقداماتی مانند دوری از افراد بیمار، استفاده از ماسک، و شستشوی مکرر دست‌ها برای کمک به کاهش سرعت انتشار میکروب‌ها توصیه می‌شود.

واکسن آنفولانزا را بزنیم یا نزنیم؟

سخن پایانی

سال‌هاست که واکسن آنفولانزا به افراد زیادی تزریق می‌شود. گاهی اوقات پس از تزریق واکسن آنفولانزا، ممکن است عوارض جانبی داشته باشید. اما این عوارض خفیف هستند و به سرعت برطرف می‌شوند. ممکن است بازوی شما در جایی که واکسن خود را دریافت کرده اید دردناک، قرمز یا کمی متورم باشد اما بدانید که بعد از یک تا دو روز از بین خواهد رفت. ضمن اینکه عوارض جانبی نشان می دهد که واکسن درست کار می‌کند، زیرا واکسن سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با عفونت واقعی آنفولانزا آماده می کند. اگر از افرادی هستید که در نیمه دوم سال، همیشه در حال مصرف دارو و مراجعه به مطب پزشک هستید، دریافت واکسن آنفولانزا را به شما توصیه می‌کنیم. این واکسن، بهترین راه برای جلوگیری از بیماری و محافظت از خود و عزیزانتان است.

برای استعلام موجودی و خرید واکسن آنفولانزا با ما در ارتباط باشید:

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

با انتخاب ستاره ها به این مقاله امتیاز بدهید.

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می دهید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مقاله را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این مقاله را بهبود دهیم؟

HTML tutorial

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to بلاگ